8 Eylül 2009 Salı

“Memmed’in dedesi aynen Atatürk’e benziyor”

Gız saçların, Dolambaç ve Nahninni adlı eserleri TRT repertuvarına alınmış olan Akdağmadeni doğumlu bağlama ustası ve emekli öğretmen Siyami Taştan, öğretmenlik yıllarına dair ilginç bir hatırasını anlatıyor.

Siyami Taştan’ın akdagmadenim.com’da yayınlanan röportajında anlattığı öğretmenlik hatırası şöyle:

Oluközü Köyü’nde ilkokul birinci sınıfları okuturken, 2. Ünitemiz, “Cumhuriyet Bayramı ve Atatürk” ünitesine geçtiğimiz haftada okulumuza müfettiş gelmişti. Bizim de derste olduğumuz esnada sınıfımıza giren müfettiş, hal hatır sorduktan sonra, öğrencilerden birisini tahtaya kaldırdı. Öğrenciye yazı tahtasının hemen üzerindeki Atatürk portresini göstererek, “Bu resimdeki kim?” diye sordu. Çocuk da, durdu durdu ve sonunda “Memmed’in dedesi dedesi” deyince, birden mahcup duruma düştüm ve ne diyeceğimi şaşırdım. Bu esnada öğrencilerden birisi birden ayağa kalkarak adeta imdadıma yetişti ve, “Doğru söylüyor öğretmenim, Memmed’in dedesi aynen Atatürk’e benziyor” demez mi! Tabii biz de müfettişle bakışarak gülüştük…”

Akdağmadeni kitabı basılmayı bekliyor

1989-91 yıllarında Akdağ Spor’da antrenörlük de yapmış olan Siyami Taştan, Akdağmadeni’de kendisine ait olan “Org Akdağ” isimli saz evinde bağlama kursu veriyor.

“Anadolu’nun İncisi Şirin Akdağmadeni Folkloru” adını verdiği kitabını bastırabilmek için maddî kaynak arayan Taştan, kitabı hakkında şu bilgiyi veriyor:

“Ben, lise yıllarımda öğretmenlerimizin Akdağmadeni ile alâkalı verdiği ödevleri yazılı kaynak olmadığından dolayı bulamazdım. Öğretmen olduktan sonra bu kaynak bulma sorununu aşmak ve gelecek nesillerimize güzel bir eser bırakmak adına uzun yıllarımı alan bir dizi çalışma içerisine girdim. Akdağmadeni müzik geleneği içerisinde bulunan türkülerimiz, halaylarımız ve düğün geleneklerimiz hakkında yapmış olduğum çalışmalar neticesinde büyük bir bilgi kaynağı oluşturdum. Oluşturduğum bu bilgi kaynağı içerisinde bulunan müzik eserlerini notaya dökerek çalışmamı tamamladım. “Anadolu’nun İncisi Şirin Akdağmadeni Folkloru” adını verdiğim eserim basıma hazır halde beklemektedir. İnşallah finansman açıdan gerekli kaynağı bulduğum anda basımı gerçekleşecektir.”

Hiç yorum yok: