3 Kasım 2008 Pazartesi

Artık torunlar dedelerinin dilinden anlayacak
Halk Eğitim Merkezi Osmanlıca kursu düzenliyor

Devlette kendini gösteren “geçmişiyle barışma” çalışmaları, kültürel alanda Yozgat’ta da hayat buluyor. Yozgat Halk Eğitim Merkezi, Osmanlıca kursu düzenliyor.

Artık, geçmişini yok sayan, geçmişinden utanan ve geçmişinden koparılan bir kültür anlayışının yerini, dedelerle torunları bir bilgi ve kültür zemininde buluşturan, yeni bir kültür politikası alıyor. Atalarının mezar taşlarını okuyamayan, dedelerinin, ninelerinin konuştuğu dili anlayamayan nesillerin yerini artık geçmişini bilen ve anlayan nesiller alacak…

Halk Eğitim Merkezi Müdürü Burçin Ergen’in İleri gazetesine verdiği bilgiye göre, bugüne kadar okuma yazma, bilgisayar, kırkyama gibi değişik alanlarda kurslar veren merkez, şimdi de Yozgat’ta 60 kursiyere Osmanlıca öğretecek.

Osmanlıca kursunun cumartesi ve Pazar günleri 17.00-21.00 saatleri arasında verileceği belirtiliyor.

Meslekî eğitim köylerde de rağbet görüyor

Yozgat Halk Eğitim Merkezi tarafından çeşitli dallarda verilen kursların köylerde de rağbet gördüğünü belirten Ergen, köylerde hâlen 30 kişinin eğitim gördüğünü, bunun yanı sıra sosyal ve kültürel ağırlıklı kurslara da 882 kişinin katıldığını belirtiyor.

5 bin kişi kurs görüyor

Halk Eğitim Merkezi bünyesinde açılan çeşitli kurslarda toplam 5 bin 310 kişinin kurs gördüğünü ifade eden Ergen, kurslara olan talebin her geçen gün arttığını belirtiyor.

Hiç yorum yok: